Witajcie,
Wiem Moi Drodzy, że
Katalog Naturalnych Marek, miał wystartować znacznie wcześniej.
Może nawet ktoś z Was czekał;). Jednak z przyczyn, nie do końca
zależnych ode mnie, zaczynam dziś. Jak to się mówi "lepiej
późno, niż wcale" i mam nadzieję, że owy spis będzie nam
dobrze służył. Zapraszam Was do zakładki KNM, gdzie znajdziecie
informacje, na temat dodawania eko firm. Miło by też było, gdybym
mogła skorzystać z Waszych, co ciekawszych opinii o danej marce,
którą ujmiecie w komentarzach pod postami na Wyspie. Jeśli Wasza
ocena, zawarta w kilku krótkich zdaniach, będzie wnosiła coś do
tematu, pozwolę sobie zacytować w poście z charakterystyką
konkretnej marki (podpisując Nickiem) - ufam, że nie będzie Wam to
przeszkadzać.
Startujemy...
Zacznę od Alverde, bo
jest na "A"... hehe, oczywiście to żart:P. Po prostu, w
swoich zasobach mam najwięcej kosmetyków tej marki, zarówno
pielęgnacyjnych, jak i kolorowych. Powoli wyrobiłam sobie zdanie w
temacie, a łatwiej rozpocząć od tego, w czym się najlepiej
orientujemy:).
W przygotowaniu
materiału dla Was, pomogły mi dwie przesympatyczne osoby: Tonia i
Marta. Serdecznie Wam dziękuję za pomoc – bez Was byłoby ciężko.
A teraz już do rzeczy...
Alverde Naturkosmetik
Data powstania i kraj
pochodzenia:
1989; Niemcy - tylko
drogerie DM
Kosmetyki certyfikowane
NaTrue
Historia:
1989 - firma
wystartowała z 14 produktami do pielęgnacji twarzy, w tym również
tonik z rumianku.
1995 - 6 lat po
wprowadzeniu linii kosmetyków naturalnych, opakowania produktów
pierwszy raz zostały całkowicie zmienione, i teraz są proste,
głównie białe, z materiałów z recyklingu, przy zachowaniu jakości
produktu.
1998 - w październiku
kosmetyki kolorowe zmieniają wygląd. Ponadto, wzrasta
jakość tej linii produktów. Przykładowo są nowe szminki,
prasowany puder, róż i cienie.
2001 - w lipcu Alverde
przedstawia nowoczesne receptury w 5 innowacyjnych produktach, z
nowym przyszłościowym designem. Od października w asortymencie
Alverde nowe miejsce zajmują wysokiej jakości mydełka z olejkiem
roślinnym z Savona. Zmienia się nazwa, ale nie jakość. Aby
uczcić to wydarzenie, pojawiają się na krótki okres próbki z
zapachami dzikiej róży, kokosa, nagietka i oliwki z lawendy.
2002 - linię produktów
Alverde uzupełniają z końcem czerwca pielęgnacyjne żele pod
prysznic. W sierpniu dochodzą balsamy pielęgnacyjne w
trzech atrakcyjnych odsłonach: kwiat pomarańczy i imbir, dzika róża
i rokitnik, wodorosty i cytrusy.
2003 - latem pojawią
się szampony:
dzika róża i proteiny pszenicy do włosów zniszczonych, jojoba i
proteiny jedwabiu do włosów farbowanych, oliwa i henna do włosów
normalnych i cienkich. Dodatkowo odżywki pielęgnacyjne: dzika róża
i proteiny pszenicy oraz jojoba i proteiny jedwabiu, dbające o
błyskotliwe efekty.
2005 - firma startuje z
nowym i nowoczesnym wyglądem. Opakowania otrzymują subtelny miętowy
kolor, nowe, jasno skonstruowane logo, znajduje się z boku
produktów.
2007 - od października
gamę marki Alverde uzupełniają lakier do włosów i żel do
stylizacji. Dm jest zatem pierwszym producentem w Niemczech, który
rozszerza markę handlową z naturalnymi kosmetykami o serię
produktów do stylizacji włosów.
2008 - Averde jako pierwsza marka w Niemczech, proponuje kosmetyki kolorowe, na których widnieje znaczek BDIH. Marka
proponuje również krem pielęgnacyjny Ulta Sensitiv osobom z bardzo
wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Asortyment powiększa się
o nową serię produktów oczyszczających i pielęgnacyjnych dla
dzieci. Od początku listopada Alverde znowu występuje w nowej
odsłonie. Zarówno logo, jak i opakowania produktów ukazują się z
nowym wyglądem. Marka prezentuje się kolorowo i nowocześnie.
2009 - od połowy
stycznia kosmetyki kolorowe liczą 72 produkty - prawie dwa razy
więcej niż dotychczas. Wprowadzono kosmetyki naturalne dla
mężczyzn. Alverde zostało odznaczone przez Deutschen
Nachhaltigkeitspreises, jako jedna z trzech długofalowych marek
Niemiec. 24 grudnia Alverde wystartowało z własnym kontem Facebook.
A także przez Twitter mogą fani Alverde bezpośrednio komunikować
się z zespołem firmy.
2010 - na początku
roku asortyment się powiększył o serię Alverde SUN. Od maja
pierwszy produkt marki nosi pieczątkę NaTrue. We wrześniu asortyment rozszerza się o produkty do
pielęgnacji jamy ustnej i zębów. Jury ekspertów Deutschen Nachhaltigkeitspreises 2010
wskazało markę Alverde w listopadzie drugi raz jako jedną z
trzech długofalowych marek w Niemczech.
2011 - nowa seria
pielęgnacyjna Mamaglück dla mam Alverde, łączy
wysokiej jakości składniki, w szczególnie intensywną pielęgnację,
specjalnie dla wymagającej skóry przed i po ciąży. Kosmetyki kolorowe zajmują swoje
miejsce w przestronnej, nowoczesnej i ukształtowanej szafie
kosmetycznej, razem z nowymi produktami do pielęgnacji dłoni i
paznokci rozpoczyna się nowy rozdział w historii.
2012 - dwa kolejne
wyróżnienia: ponieważ Alverde od wielu lat umożliwiało
szerokiemu kręgu klientów dostęp do jakościowych kosmetyków
naturalnych w przystępnych cenach, marce przydzielono nagrodę Nawi Award za wzorcowe długoterminowe
działanie gospodarcze. W lipcu Alverde, wybrano zieloną marką
Niemiec 2012/13. W połowie roku firma, stawia kolejny ważny krok w
kierunku długoterminowości jego opakowań: pudełka zawierają min
80% surowców z recyklingu.Opakowania mleczka do ciała Biała
Herbata i Jaśmin oraz mleczka Oliwa i Aloe Vera, odtąd są
produkowane w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu.
W październiku
następuje ostatnia wizualna zmiana - nowe logo błyszczy od
teraz na wszystkich produktach Alverde Naturkosmetik.
2013 - firma, została dwukrotnie wyróżniona. Pierwsze
wyróżnienie przez Deutschen Verpackungspreis w kategorii
„opakowania kosmetyków i środków higieny”. Jurorów przekonały
innowacyjne i ekologiczne opakowania marki.
W grudniu Alverde
zostało uznane w ramach świątecznej Gali Zielonej Marki w
Berlinie. Jako pierwsza drogeryjna marka w dziedzinie kosmetyków
naturalnych, otrzymuje pożądany Gütesiegel (znak dobra) jako
wyróżnienie.
Od roku 2011 angażuje
się w zachodnioafrykańskiej Burkina Faso z inicjatywą
zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa ma na celu długoterminową
pomoc ,dzięki której z głębokich studni od tego lata, płynie
świeża i czysta woda która jest dostarczana do okolicznych wsi.
Aktualnie, z okazji
powstania firmy, 25 lat Alverde - marka przyłączyła sie do
kolejnego projektu verde który ma miejsce w Etiopii i ma na celu
zmniejszenie zanieczyszczeń CO2 w Etiopii a dokładniej w Sodo
projekt ma na celu zasadzenie 45.000 drzew na powierzchni 500hektarow
Co 5 lat będzie sprawdzane, jakie efekty przyniósł projekt jeśli
chodzi o składniki, to pochodzą z różnych krajów. Płatki róży
z Maroka, Ekstrakty ryżu z Włoch, hibiskus z Egiptu, oliwa z oliwek
z Hiszpanii Produkty pochodzą z przebadanych i kontrolowanych
plantacji , są wolne od produktów pochodzenia mineralnego nie
zawierają konserwantów nie są testowane na zwierzętach coraz
więcej ich produktów wypada bardzo pozytywnie w testach oko test
które są bardzo rygorystyczne.
Tak zmieniał się wygląd na przełomie lat...
Filozofia:
Naturalne kosmetyki
Alverde, są wolne od syntetycznych zapachów, barwników i
substancji konserwujących.
Najwyższy priorytet w
firmie mają długofalowe: myślenie i działanie. Dlatego Alverde
pracuje nad recepturami, które dają skórze naturalną i efektywną
pielęgnacje, i w procesie rozwoju i produkcji chronią naturalne
zasoby.
Produkty, w pierwszej
kolejności skomponowane są na bazie roślinnych składników. Surowce pochodzą z kontrolowanych, ekologicznych upraw.
Wszystkie produkty są wolne od składników na bazie olejów
mineralnych. Większość kosmetyków posiada
pieczątkę „dla Vegan”, która gwarantuje, że nie zawiera
składników zwierzęcych. Ogólnie Alverde Naturkosmetik nie testuje
na zwierzętach.
Od roku 1989 Alverde
przekonuje naturalnymi i dodatkowo wysokojakościowymi produktami
pielęgnacyjnymi. Niektóre z nich zostały uznane przez niezależne
magazyny użytkowników, takich jak Öko-Test i Stiftung Warentest
z najwyższymi ocenami.
Alverde jest, według
Gesellschaft für Konsumforschung (stowarzyszenia badań
konsumenckich), najlepiej sprzedającą się, certyfikowaną marką
kosmetyków naturalnych w Niemczech. Ciągle rozwijająca się.
źródło:
http://www.dm.de/de_homepage/alverde_home/alverde_ueberdiemarke/alverde_historie/
http://www.dm.de/de_homepage/alverde_home/alverde_ueberdiemarke/
Opinie:
Jako, że Tonia miała
największy udział w przygotowaniu dla Was tego materiału, pozwalam
sobie Jej ocenę marki umieścić jako pierwszą.
Tonia Kosmetycznie
"Od Alverde
zaczęłam przygodę z naturalnymi kosmetykami i choć byłam
sceptycznie nastawiona to jednak firma pozytywnie mnie zaskoczyła.
Nie spodziewałam się, że znajdę tyle dobrych produktów w takiej
przystępnej cenie. Wiadomo, jak każda marka, ma swoje perełki jak
i buble, więc trafiałam na oba rodzaje, ale na szczęście tych
pierwszych było o wiele więcej.
Podoba mi się też to
ze produkty pielęgnacyjne mają bardzo ciekawe, różnorodne i sporo
z nich naturalne zapachy, czym jednak niezbyt wiele firm
produkujących kosmetyki naturalne potrafi się pochwalić. Na
dodatek produkty myjące, są bardzo przyjazne mojej skórze - nie mają
sles/sls, a świetnie się pienią i nie wysuszają. Moimi hitami
pielęgnacyjnymi są: żele pod prysznic, masła do ciała, masło
do włosów, szampon familijny, mydełka w płynach. Brakuję mi
tylko bardzo dobrze zdzierających peelingów.
Jestem również
zadowolona z kosmetyków kolorowych:). Jako posiadaczka jasnej
karnacji, mam problem ze znalezieniem bardzo jasnych odcieni
podkładów, a na szczęście Alverde wyszło naprzeciwko potrzebom
bladolicych:). Choć co prawda brakuje mi podkładów dla posiadaczek
naprawdę tłustych cer. Cieszę się też że parę razy do roku,
Averde wypuszcza edycje limitowane produktów do makijażu, większość
których również wizualnie cieszy oko. Wśród nich znalazłam też
swoje perełki, miedzy innymi najlepszy puder matujący jaki miałam.
Prócz tego moimi hitami z kolorówki są: serum Lash booster do
rzęs, kamuflaż oraz podkład w kompakcie."
Moja ocena:
Z Alverde zetknęłam
się na początku swej drogi z naturalną kosmetyką i sądzę, że
to bardzo dobry moment. Niestety produkty firmy, dostępne są
głównie w Niemczech, jednak co raz więcej znajdziecie w polskich
sklepach internetowych, czy na Allegro. Przyjazne składy i
przystępne ceny, a także skuteczność w działaniu, sprawiają, że
sięgają po nie wszyscy użytkownicy, nie tylko eko ukierunkowani.
Moimi ulubieńcami m.in. są żele do kąpieli, szampony i odżywki
(nie wszystkie oczywiście), masła, odżywka do rzęs Lash Booster,
a z kolorówki - seria pomadek z odżywką, wypiekany bronzer duo
(szkoda, że to ciepły odcień), wypiekane cienie - i te produkty
polecam w szczególności.
Mam nadzieję, że znaleźlicie tu przydatne dla siebie informacje.
Czy taki projekt Wam się podoba?
pozdrawiam
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Cieszy mnie każde Twoje "dzień dobry", miłe słowo, opinia... wyrażone w komentarzu. Jeśli jednak, akurat jesteś zły, sfrustrowany i nie podoba Ci się moja czcionka;) - zachęcam na fitness - potem możemy spokojnie porozmawiać, nie obrażając przy tym nikogo:) Dziękuję!